“Kadıköy’e kupayı almaya geliyoruz”

Şampiyonluk kupasının Saracoğlu’nda verilmesini istiyoruz. Bunu da federasyona ilettik. Nihat Özdemir, Galatasaray şampiyon olursa sevinmese de alkışlayacaktır. Ben alkışlarım..

Biz konuklarımızı Galatasaray’a yakışır şekilde ağırlamıştık. Hiçbir endişe taşımıyorum

Play-Off sistemi transferi geciktirdi. Pazartesiden itibaren üçer beşer ortaya çıkarlar..

Kavgamızı Ali Sami Yen’in bize bıraktığı vasiyete mani olmak isteyenlere karşı veriyoruz

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde düzenlenen söyleşiye katılan Galatasaray Başkanı Ünal Aysal, Fenerbahçe ile Kadıköy’de oynanacak şampiyonluk maçından transferlere, teknik heyete ve futbolculara kadar birçok soruyu yanıtladı. İşte Aysal’ın saatler süren söyleşisinden öne çıkanlar:

‘İnşallah şans bize çalışır’

“Biz kuralların tatbik edilmesini, yani Şampiyonluk Kupası’nın Şükrü Saracoğlu Stadı’nda verilmesini istiyoruz. Bunu da federasyona ilettik. Yani biz yenersek orada alırız, Fenerbahçe yenerse yine orada alır. Son yıllarda Fenerbahçe’ye şansımızın tutmadığı da bir gerçek. Fakat şans her zaman bir tarafa çalışmaz. İnşallah önümüzdeki maçta bize çalışır. Kupayı Asya’dan Avrupa’ya, Galatasaray Kulübü’nün merkezine götürmek istiyoruz.”

‘Dostluğa inanmak istiyorum’

“Ben Sayın Nihat Bey’in (Özdemir) Galatasaray şampiyon olduğu takdirde, sevinmese dahi gayet tabi onların sahasında olan şampiyonu alkışlayacağına inanıyorum. Orada bir sorun yaşamayacağız. Çünkü aynı şey de bizim de başımıza gelirse, ben Fenerbahçe’nin şampiyonluğunu orada alkışlayacağım. Biliyorsunuz, Galatasaray’ın stadındaki maç tertemiz geçmişti. Konuklarımızı Galatasaray’a yakışır şekilde ağırlamıştık. Fenerbahçe’nin stadında nasıl olur diye bir endişe taşımıyorum. Onlar da bizi en iyi şekilde ağırlayacaktır. Fenerbahçe de çok büyük bir kulüp. Bu yarışı dostça, kardeşçe sürdüreceğimize inanmak istiyorum, hatta inanıyorum.”

‘Takımı olumsuz etkileyebilir’

‘Play-Off sistemi transferler konusunda gecikmelere yol açtı. Prensip olarak maçlar devam ederken transfer yapmaya karşıyım. Yeni alınacak oyuncular, halen kadroda yer alan bazı oyuncuların motivasyonunu olumsuz etkileyebilir. Pazartesi gününden itibaren yeni transferlerimiz üçer, beşer ortaya çıkacak.”

‘Sadece Digiturk kazanıyor!’

“Play-Off kararını biz almadık. O zamanki Türkiye Futbol Federasyonu başkanımız karar almış. Ben derhal aradım kendisini. ‘Başkan bizim böyle bir hazırlığımız yok. Nasıl oldu bu?’ dedim. ‘Federasyon bu kararı aldı, siz de uygulamak zorundasınız’ dedi. Böylelikle kabul edildi. Biz bu işten 5 kuruş para kazanmıyoruz. Burada sadece yayıncı kuruluşun bir kazancı mevzu bahis olabilir. Kulüpler ciddi para kaybederek oynuyorlar. Neden? Çünkü giderimiz çok, gelir yok. 15 gün önce Kulüpler Birliği toplantısında Play-Off sisteminin yeni sezonda olmaması ile ilgili görüştük. Hazırladığımız belgemizi TFF kabul etti. İnşallah yeni sezonda Play-Off oynamayacağız.”

‘Tüm stratejim bunun üzerine’

“Ali Sami Yen bize bıraktığı vasiyetinde ‘Yurt dışındaki takımları yenmek’ diyor. Ben bütün stratejilerimi ve vizyonumu bunun üzerine kurmuştum. Yapmak istediğim de bu. Bizim bu dönem içinde vermiş olduğumuz bütün kavga, buna mani olunmasını önleme kavgasıdır. Yani Galatasaray’ın yurt dışına çıkmasını önleyecek faktörlerin doğmamasıdır. Doğuyorsa da ortadan kalkmasıdır.”

Terim öfkesine yenik düştü!

“Fatih Terim hocamız öfkesine yenik düştüğünü ve hakeme söylenmemesi gereken bir söz kullandığını itiraf etti. Bu bir disiplin konusu ve cezası var. Fakat biliyorsunuz Futbol Federasyonu bazı yönetmeliklerde değişiklikler yaptı. Bunlardan biri de 105. madde. Bu, cezaların ertelenebilmesine imkan tanıyor.”

O kavgayı biz unuttuk

“Melo ve Riera kavgası konusunda Fatih Terim’in kararı, yönetimin kararıdır. Bunun mesuliyetini üstleniriz. Zaten Fatih Terim çok deneyimli bir teknik adam. Yönetimin düşüncesinin aksi yönünde karar almaz. Futbol büyük güç ve enerji isteyen bir spor. Oyuncuların hepsi genç. Dolayısıyla zaman zaman bu enerji, böyle istenmeyen olaylara neden olabiliyor. Bunu tasvip etmiyoruz. Zaten cezalarını da verdik. Bizce artık bu konu kapanmıştır.”

Fenerbahçe iyi örgütlendi

“Lisanslı ürün satışında dostumuz Fenerbahçe geçtiğimiz 13 yılda çok iyi organize oldu, örgütlendi. Bunu takdir etmemiz lazım. Benim başkanlığım döneminde biz de yeniden organize olmaya başladık. En iyisini en modernini yapmaya çalışıyoruz. Ürün satışlarımızı merkez mağazalarımızdan yönlendirmeyi, diğer mağazalarımızı da bu işi yapmak isteyenlere devretmeyi öngörüyoruz. Birkaç yıl içinde Galatasaray da bu konuda çok daha iyi durumda olacaktır.”

Kuzeyliler’i beğeniyorum

“Mavi gözlü, uzun boylu yakışıklı bir futbolcu derken spesifik olarak birini kastetmemiştim. Sadece Kuzey ülkelerinin futbolcularını beğeniyorum. Bizim Elmander gibi… Kendilerine çok iyi bakıyorlar, disiplinliler… Bu nedenle o açıklamayı yapmıştım.”

TFF’nin dört büyük suçu

“Biz Türkiye’nin Avrupa’ya açılan penceresiyiz. Galatasaray eğer herhangi bir idari hatadan dolayı yurt dışına çıkamazsa, o da nasıl olabilir? Böyle bir sorun ancak UEFA’nın bizim federasyonun işlemiş olduğu 4 büyük suçtan dolayı olur. Birincisi yöneticilerin yaptığı suçlardan yöneticilerin ceza almaması. İkincisi, şikenin sahaya yansımadığı yönündeki karar. Üçüncüsü, kuralların maç oynanırken değiştirilmesi. Dördüncüsü ise genel kurulun kararına rağmen, 58. maddenin yönetim kurulu kararıyla değiştirilmesi. Sorunumuz bu…”

İki kardeşin problemi bu

“Geçen sezonun şampiyonluğu şu an iki kardeş kulüp arasındaki sorun. Bir de biz Galatasaray olarak olaya karışırsak işin içinden hiç çıkılmaz. Bırakalım onlar kendi aralarında bu işi çözsünler.”

Shaqiri tam bir riskti

“Bir çiçekle bahar olmaz. Devre arasında alınan futbolcuların takıma pek fazla katkısı olmuyor. Bu bir risk. Shaqiri iyi ve genç bir oyuncu. Araya başka kulüplerin de girmesiyle birlikte Basel Kulübü pazarlığı yükseltti. 8 milyondan başlayan pazarlık 12-13 milyona kadar çıktı. Ben hesap yaptım. Bizim Galatasaray olarak bu yapılandırma sürecinde paralarımızı har vurup harman savurmak mümkün değildi. Hocamızın da çok iyi bir teknik direktör olduğu düşüncesiyle, mevcut kadroyla hedefe ulaşacağımızı düşündük. Neticede 9 puanla şampiyon olduk.”

25 milyona bile satmayız

“25 milyon Euro da verseler Muslera’yı satmayacağız. Futbolda bir söz var; gol yemeyeceksin, gol atacaksın. Hem gol yemeyen kaleciyi hem de gol atan oyuncuyu bulduğunuzda takımda tutmanız lazım. Muslera gibi bir oyuncuyu takımda tutmak istiyoruz. Bu rakam 25 milyonun üzerine çıkarsa o zaman düşünmeye başlarım. Ben işadamıyım.”

Bir Cevap Yazın

